2014. szeptember 1., hétfő

Lö Tour dö Fransz 14. rész - Loire völgye és utazás haza

Bretagne-ból hazafelé indulunk, lassan-lassan. Óceánparti kempingünkből visszafordulunk a szárazföld felé és Amboise-ba tartunk, utolsó két fél napunkat itt töltjük. Megérkezésünk délutánján megnézzük Amboise kastélyát, szép-szép, de én már mennék haza. Sajnos nem tudom a helyén értékelni már, hogy itt lehetek, lélekben hazafelé tartok, pedig itt van Leonardo da Vinci lakóháza is, mely szintén látogatható. Élete utolsó éveit töltötte itt a mester, de mondom, nem mentünk be, így csak hallomásból tudom, hogy szép a kert és elég sok találmányát is kiállították itt. 
Megérkezésünk másnapján, még aki szeretne, elkerekezhet, és Chenanceaux-t is megnézheti (egy másik híres kastélyt és kertjét), én maradok, nyugiban összepakolok a hazaútra, sétálok egy utolsót a városban, megveszem az utolsó ajándékokat, elkészítem az utolsó fényképeket és várom, hogy du. 2-kor elinduljunk haza.
Összefoglalva, ez a harmadik szakasza az útnak, amit kihagytam volna, mert ez a tájék szintén olyan, hogy eljössz ide 3-4 napra egy sima utazási irodával és az összes kastélyt megnézed; jobban megmarad szerintem az emberben, mint így, hogy már minden bajod van, s várod a hazatérést.
Amboise

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése