2014. július 23., szerda

Asszonyműhely - 2. nap

Második napomon a reggelt egy kis belvárosi csámborgással kezdem. Kedvencem ez a néni, ami nem egy ezeréves látványosság ugyan, de nekem aranyos. Figyeltem a járókelőket, elhaladtukban meg-meg érintették a kofaasszonyság orrát, hátha szerencsét hoz, attól olyan fényes. :) (Amúgy mindenki tudja, mi az a "fertály", ugye? Nekem meg kellett néznem.)
Aztán persze száguldottam a kézművesház felé, mert várt egyrészt a felvetett szövőkeret (amihez ezen a napon végül nem jutottam hozzá), másrészt varrás volt előirányozva erre a napra.
Elsőként egy kis kulcstartót csináltunk, kaptunk előre összekészített egységcsomagot, filcanyaggal, szabásmintával, ezek segítségével kiszabtuk a kis bohóccipőcske-szerűséget, majd pelenkaöltéssel összevarrtuk a részeket. Szerencsére, ez nem volt új, elég sokat gyakoroltuk bő egy évvel ezelőtt az E-nek készített lovak, szívek, házak, madarak témakörben. :)
Ezután egy kis tárcát varrtunk, itt már előkerültek a varrógépek is. Többen itt próbálhatták ki először ezeket a gépeket, szerencsére, mivel visszajöttek a régi nagymamai mozdulatok a lelki szemeim elé, könnyebben ment a gépkezelés, mint azoknak, akik most használták őket először. 
A tárca mintadarabja
Közben az oktató által készített alkotásokat is megcsodálhattuk (mindenki hozott mutiba a munkáiból, tátottuk is rendesen a szánkat, hogy mik kerültek ki a kezeik közül), a varrós Zsuzsáéi közül nekem legjobban az ún. crazy quilting technikával készült táska tetszett, ami egyfajta patchwork technika, hímzéssel megbolondítva; így nézett ki (egy éves munka eredménye):
Harmadikként pedig nekiestünk egy kétrétegű, ki-be fordítható textiltáskának, amit egyrészt megvarrtunk géppel (szintén kaptunk előre méretre vágott anyagdarabokat), illetve mindenki kitalálhatott rá egy mintát, amit ún. ragasztófátyol segítségével applikáltunk rá a vászonra. Mivel én rajzolni nem tudok, nem cifráztam, egy faék egyszerűségű tulipánminta került a tasunkómra, amit még körbeöltögettem, hogy egy kis plusz karaktert adjak neki. Ilyen messziről ugyan nem látszik, de a minták körbe vannak varrva szintén pelenkaöltéssel, nemcsak a ragasztófelület tartja ott őket a vásznon.
A kész táska-művek :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése