2013. július 8., hétfő

This is England - "Miami Beach, csak az, ami nincs"

Nem annyira fájó szívvel, de elhagyjuk első kempingünket és Portsmouth felé vesszük az irányt. Útközben megállunk Rottingdeannél, ahol egy, már használaton kívüli, fekete, fából készült szélmalmot látunk a parton.
Folytatjuk utunkat Portsmouthba. A parton állítjuk le az autót, s én ledöbbenek azon, amit látok: a parkolókban álló autóikban ülnek a családok, és rejtvényt fejtenek, olvasnak, fagyiznak, esznek, piknikeznek, természetesen a kutyáikkal együtt. Vasárnap van, tehát ez a kikapcsolódás egy módja errefelé? Fura.
A Spinnaker torony üvegablakából
Mi azért kiszállunk és nyakunkba vesszük a várost. Pont lemaradunk a légpárnás hajó (hovercraft) megérkezéséről, ami a Wight sziget és Portsmouth között jár, egyedülálló látványosság pedig. Végigsétálunk a parton, a kikötőben ott áll a város jelképe, a Spinnaker Tower, amibe fel is megyünk. Szép kilátás nyílik fentről a hajókra, de ide fut be a vasút is. Megnézzük a Napoleon korabeli sorhajót, a HMS Warriort, és a HMS Victoryt is.
HMS Warrior
Visszafelé természetesen egy Wetherspoonban eszünk, ebben vannak a könyvespolcok a könyvekkel, talán azért, mert a pub az egyetemi épületek közelében van.
Autónkhoz visszaérve továbbindulunk nyugat felé, és este elfoglaljuk a 2. kempinget utunk során. Ez a campsite mérföldekkel jobb kiépítettségű, mint az első volt, a vizesblokk szuper, a körülményekhez képest, van egy kis bolt (ahol többünknek sikerül bevásárolni üdítő helyett szörpből, ráadásul diabetikusból, ami hígítva is borzalmas ízű; előfordul a legjobb családban is, de olyan folyós volt, hogy azt hittük üdítő, a feliratot nem is nagyon néztük :)). A kényelmet fokozandó van egy kis étterem is, igazi asztalokkal (a kempingezésben az a rossz, hogy nincs mire és mi mellé leülni, ha csak ilyen pronyóan vagy felkészült, és/vagy súlyhatárod van a repülőre :)), ezek mellé az itt töltött két estén le is telepedünk, valamint villamos áram, úgyhogy töltődhetnek a telefonok, fényképezőgépaksik, tabletek és laptopok. Nekem is elvonási tüneteim vannak, pedig hát nem maradunk le semmiről, de azért zavar, hogy nem vagyok netközelben immár 3 napja. A W-ben megy az ingyenwifi, de regisztrálni kell, ahhoz meg nincs kedvem, úgyhogy ami keveset netezek, azt a 3G-n keresztül teszem, az meg drága mulatság, úgyhogy nem erőltetem.  Hála a jó égnek, menetközben a térerővel is vannak gondok, úgyhogy eggyel több ok, hogy próbáljak meg függetlenedni (nem megy).
Amilyen jó a kemping felszereltsége (plusz itt találom a szép fehér köveket, amikből felépül a következő wish-towerem és a tengerpart is gyönyörű), annyira zavaróak a madarak. Nagyon hangosak, csapatostul fészkelnek felettünk a fákon, aki kényes az alvásra, az szenved itt, de még a jó alvók is panaszkodnak. Kicsire nem adunk, nagy meg nem számít, ez legyen a legnagyobb bajunk, majd aluszunk nagymami/nagypapi korunkban. (A főiskola közelében volt egy nyugdíjasház, előtte skandálták hajnalban, a buliból hazatérő részeg fiatalok: "Nyugdíjasok aludjatok, megmarad a nyugdíjatok...")
Megérkezésünk és a sátor felállítása után megyünk a tengerhez, nagyon szép a naplemente. A part itt is bele-beleszakadozik a nagy vízbe, látunk is egy lezárt lépcsős részt, ahol sajnos meg is halt egy lány, emlékét fényképe és pár baráti sor őrzi a helyszínen. :(
A kép baloldalán is egy falomlás látható a lemenő nap fényében